MENU

09:12
Біометричні документи в Україні
6 грудня 2012 року набрав чинності Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Відповідно до цього Закону в Україні розпочато процес поступового впровадження документів, що міститимуть безконтактний електронний носій із біометричними даними власника документу. 

Що таке біометричні документи і для чого вони потрібні?

Біометричними називають документи, що посвідчують особу та містять електронний носій інформації, на якому записано інформацію про біометричні дані власника документу з метою його ідентифікації. Передбачається, що такі документи найбільш захищені від підробок та виключають можливість користування ними будь-якою особою, окрім власника. Головна ідея впровадження більш захищених документів, які забезпечують ідентифікацію особи - це суттєве підвищення захищеності суспільства від проявів злочинності та міжнародного тероризму.

Біометричні паспорти це практично

Паспорт громадянина України, виготовлений у формі пластикової картки буде більш зручним та зносостійким ніж паперовий аналог.

Вперше паспорт громадянина України видається безкоштовно.

Біометричні паспорти це безпечно

Для захисту інформації на електронному носії використовуються новітні технології, що робить підробку електронних документів практично неможливою.

У разі крадіжки чи втрати такого паспорту, зловмисники не зможуть скористатися ним.

Біометричні паспорти це зручно

Для зчитування інформації, наприклад на кордоні, будуть використовуватись автоматизовані контрольно-пропускні системи для власників біометричних паспортів. Це по-перше виключить суб‘єктивність та можливість зловживань під час проходження контролю, а по-друге зменшить час необхідний на таке проходження. 

Подорожі до країн які використовують автоматичні пропускні системи стануть більш зручними, без виснажуючих черг.  Аналогічно, будуть створені умови, необхідні для спрощення та прискорення внутрішньодержавних процедур надання адміністративних послуг, які передбачають ідентифікацію особи.

Як будуть виглядати українські біометричні документи і які дані в них будуть внесені?

Технічні описи документів, передбачених зазначеним Законом, мають бути затверджені Кабінетом Міністрів України. Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» передбачено вичерпний перелік інформації, що буде вноситися до біометричних документів. Наприклад, до паспорта громадянина України буде вноситися наступна інформація (стаття 21 Закону):

1) назва держави;

2) назва документа;

3) ім'я особи;

4) стать;

5) громадянство;

6) дата народження;

7) унікальний номер запису в Реєстрі;

8) номер документа;

9) дата закінчення строку дії документа;

10) дата видачі документа;

11) уповноважений суб'єкт, що видав документ (код);

12) місце народження;

13) відцифрований образ обличчя особи;

14) відцифрований підпис особи.

Окрім того, до паспорта громадянина України за письмовим клопотанням заявника, а стосовно осіб, які не досягли шістнадцятирічного віку, - їхніх батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших представників може бути внесена також додаткова змінна інформація, передбачена Законом.

Скільки будуть коштувати паспорт громадянина України, закордонний паспорт тощо?

Відповідно до Закону, вперше паспорт громадянина України буде видаватися безкоштовно, як це відбувається сьогодні. Для того ж, щоб відповісти на питання, яка буде вартість бланків біометричних документів, які видаватимуть в інших випадках підрозділи ДМС України, необхідні затверджені Урядом технічні описи таких документів та проведення заходів щодо закупівлі таких бланків відповідно до чинного законодавства. Відразу після завершення зазначених заходів інформація про всі платежі, які необхідно буде сплатити при оформленні документів, буде розміщена на офіційному веб-сайті ДМС України.

Коли міграційна служба почне видавати біометричні документи?

Для того, щоб розпочати оформлення та видачу біометричних документів громадянам, необхідно завершити роботи з розробки та затвердження підзаконних актів (стосовно технічних описів документів, а також порядку їх оформлення та видачі), а також забезпечити технічні умови для фотографування громадян, зчитування відбитків пальців та внесення даних до відомчої інформаційної системи у всіх підрозділах ДМС України, які видаватимуть такі документи. Територіальних підрозділів (громадяни часто називають їх "паспортними столами") в Україні є 679.

Відразу після завершення підготовчих заходів буде визначено дату, з якої територіальні підрозділи почнуть приймати заяви з оформлення біометричних документів, яка буде оприлюднена на офіційному веб-сайті ДМС України.

 

Категорія: Актуально | Переглядів: 77 | Додав: kamrda | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Хостинг від uCoz