MENU

15:10
Програма розвитку малого підприємництва Кам’янського району на 2011-2012 роки.
 
ПРОЕКТ

ПРОГРАМА
розвитку малого підприємництва Кам'янського району на 2011-2012 роки

1. ХАРАКТЕРИСТИКА

програми розвитку малого підприємництва Кам'янського району на 2011-2012 роки

Загальна характеристика регіону

1

Площа території (тис. га) – 72,5

Кількість населення станом на 01.11.2010 (тис. чол.) – 30,1

Специфіка – аграрно-промислова, у загальному обсязі матеріального виробництва району провідне місце займають сільське господарство і промисловість (харчова, переробна, деревообробна, машинобудування).

Відсоток безробітних до всього працездатного населення станом на 01.11.2010 (%) – 1,25

2

Дата затвердження програми

Рішення районної ради від _________________ №_____

3

Головний розробник програми

Співрозробники:

Відділ економіки райдержадміністрації

Управління, відділи райдержадміністрації, установи та організації району, громадські об'єднання підприємців

4

Мета Перелік пріоритетних завдань Програми

Комплексне вирішення питань підтримки розвитку малого підприємництва в районі, залучення його потенціалу до розв'язання соціально-економічних проблем району.

Пріоритетними завданнями Програми є:

- забезпечення дотримання в районі вимог законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”;

- забезпечення органами виконавчої влади інформаційно-консультативної, навчально-методичної, ресурсної та фінансово-кредитної підтримки розвитку малого підприємництва; удосконалення ресурсної підтримки суб'єктів малого підприємництва;

- залучення суб'єктів малого підприємництва до реалізації актуальних завдань соціально-економічного розвитку району (врегулювання проблеми зайнятості; впровадження інноваційних технологій та сучасних форм виробництва і реалізації продукції);

- активізація інвестиційної діяльності суб'єктів малого підприємництва;

- вдосконалення інфраструктури з підтримки підприємництва, підвищення ефективності роботи координаційної ради з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації;

- удосконалення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для сфери малого підприємництва;

- залучення до підприємницької діяльності соціально-вразливих верств населення, створення нових робочих місць.

5

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: Вихідні дані на початок дії програми Очікувані результати

1. Кількість малих підприємств/ кількість МП на 10 тис. чол. населення (одиниць) 90/30 93/34

2. Чисельність працюючих на малих підприємствах (тис. осіб) 0,6 0,7

3. Кількість підприємців – фізичних осіб 930 960

4. Кількість фермерських господарств (одн.)

кількість фермерських угідь з урахуванням орендованих земель (тис. га)

70

4,7

70

4,9

5. Питома вага малого підприємництва у загальних районних обсягах реалізованої продукції, виконаних робіт і послуг (%) 18,2 19,5

6. Надходження до всіх рівнів бюджетів (%) 15,1 17,3

7. Кількість об'єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одн.) - бізнес-центри, бізнес-інкубатори - технопарки - фінансово-кредитні установи: - кредитні спілки - філії та відділення комерційних банків

- фонди підтримки підприємництва

- інвестиційні, інноваційні фонди і компанії/філії

- інформаційно-консультативні установи

- страхові компанії/філії

- аудиторські фірми

-

-

4

6

-

-

-

-/3

-

-

-

4

6

-

-

-

-/3

-

8. Кількість громадян, які пройдуть навчання на курсах цільової підготовки "Підприємництво та бізнес-планування” (осіб)

12

18

9. Кількість створених нових робочих місць у сфері малого підприємництва станом на 01.11.2010

203

233

6.

Терміни і етапи реалізації Програми 2011 – 2012 роки

7.

Основні напрямки Програми

Виконавці
Впорядкування місцевого регулювання підприємницької діяльності. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка. Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури, підготовка кадрів.

Інвестиційні проекти.

Управління та відділи райдержадміністрації, установи, підприємства та організації району, громадські об'єднання підприємців, суб'єкти підприємницької діяльності

8.

Основні джерела фінансування

Кошти місцевого бюджету, Регіонального фонду підтримки підприємництва по Черкаській області, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, окремих виконавців, вітчизняних та іноземних інвесторів, власні кошти суб'єктів підприємництва, кредити банків

9.

Система організації контролю за виконанням Програми

Організаційне супроводження виконання Програми здійснює відділ економіки райдержадміністрації, який здійснює аналіз стану виконання Програми та інформує Головне управління інвестиційно-інноваційної політики, підприємництва та зовнішніх зносин облдержадміністрації у визначені терміни.

Передбачається поетапне виконання заходів щодо реалізації Програми та можливість внесення необхідних коректив.

Обговорення стану та проблем реалізації Програми проводиться на сесії районної ради, засіданнях постійних депутатських комісій, колегії райдержадміністрації, координаційній раді з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації, "круглих столів”, нарадах за участю громадських формувань підприємців.

До висвітлення ходу реалізації Програми залучаються засоби масової інформації.


2. Стан і аналіз проблем малого підприємництва в районі. Головна мета Програми і очікувані результати

Створення сприятливих умов для розвитку малого підприємництва є одним з пріоритетних напрямків регіональної політики. Кошти, вкладені в підтримку підприємництва, сприяють розв'язанню проблем продуктивної зайнятості населення і послабленню соціального напруження, насиченню ринку товарами та послугами.

Для збереження вже існуючих і створення нових суб'єктів підприємницької діяльності, збільшення кількості робочих місць і податкових надходжень, малому підприємництву необхідно постійно надавати організаційно-технічну, фінансову і майнову підтримку різного рівня.

Подолання проблем розвитку малого підприємництва можливе шляхом об'єднання зусиль самих підприємців, органів державної влади і місцевого самоврядування.

Саме ці питання враховані в Програмі розвитку малого підприємництва Кам'янського району на 2011-2012 роки.

Районну програму розвитку малого підприємництва в Кам'янському районі на 2011-2012 роки (далі - Програма) розроблено відповідно до Законів України "Про державну підтримку малого підприємництва”, "Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні”, з урахуванням Законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” та Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, Закону України від 05.04.2007 №877 „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Стратегії розвитку Кам'янського району на період до 2015року, затвердженої рішенням районної ради від 25.07.2008 № 17-5/V, Методичних рекомендацій щодо формування та реалізації регіональних програм розвитку малого підприємництва.

2.1 Стан розвитку і аналіз проблем малого підприємництва в районі Розвиток малого підприємництва є одним з найбільш ефективних шляхів вирішення соціально-економічних проблем району, таких, як: підвищення рівня зайнятості, створення додаткових джерел доходів для населення, встановлення доступних цін на товари і послуги, створення конкурентного середовища, залучення приватного капіталу і зовнішніх інвестицій, наповнення бюджету.

У 2009 році малих підприємств за основними видами економічної діяльності – 90 одиниць. В середньому по району у розрахунку на 10,0 тис.осіб наявного населення припадало 30 малих підприємств, що на 7,1% більше порівняно з попереднім роком.

За видами економічної діяльності найбільша кількість підприємств функціонувала в сільському господарстві – 29, в промисловості - 28, в будівництві 5, в торгівлі – 15, діяльність готелів та ресторанів – 2, діяльність транспорту та зв'язку – 1, операції з нерухомим майном – 8, надання комунальних послуг та індивідуальних – 2.

Середньорічна кількість зайнятих працівників у 2009 році на малих підприємствах – 556 осіб (що на 45 осіб менше, ніж у 2008 році), середня кількість найманих працівників на одному малому підприємстві – 6 осіб, середньомісячна заробітна плата одного найманого працівника – 901,31 грн. (проти 791,34 грн. у 2008 році).

Обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) у діючих цінах у 2009 році склав 43067,3 тис.грн., що становить 18,2% загального обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) по району.

Головна мета діяльності суб'єктів господарювання - одержання прибутків, що впливає на рівень їхньої ділової активності. За підсумками 2009 року фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування малих підприємств значно погіршився проти 2008 року і склав 2547,1 тис. грн. збитків проти 1991,9 тис. грн. прибутку за 2008 рік. Із загальної кількості малих підприємств 63% отримали 4600,5 тис. грн. прибутку та 37 % допустили збитки на суму 7147,6 тис. грн.

З метою покращення збуту продукції місцевих товаровиробників на території району, стимулювання підприємств до нарощування обсягів виробництва промислової продукції та збільшення робочих місць райдержадміністрація сприяє проведенню в районі ярмарків сільськогосподарської продукції власного виробництва, сільськогосподарські підприємства району приймали участь у проведенні обласних ярмарків та регіональних ярмарках сільськогосподарської продукції власного виробництва.

Районні засоби масової інформації постійно висвітлюють питання щодо підприємницької діяльності, створення нових робочих місць, фінансово-кредитної підтримки малого підприємництва.

Розпорядженням районної державної адміністрації від 04.04.2008 №108 утворено Дозвільний центр з видачі документів дозвільного характеру суб'єктам господарювання та затверджено Положення про порядок взаємодії адміністрації з представниками місцевих дозвільних органів щодо видачі документів дозвільного характеру. Метою діяльності Дозвільного центру є побудова відносин з суб'єктами господарювання, які мають намір проводити або проводять господарську діяльність та прозорість процедури видачі документів дозвільного характеру.

Керівники місцевих дозвільних органів з цього приводу підписали Меморандум про співпрацю з адміністратором Дозвільного центру районної державної адміністрації.

З метою координації та організації діяльності райдержадміністрації щодо впровадження Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” впродовж січня-жовтня 2010 року надано 100 консультацій суб'єктам господарювання стосовно переліків документів, необхідних для видачі дозволів щодо: надання дозволів на виготовлення технічної документації із землеустрою, дозволів на виготовлення печатки, експлуатаційного дозволу, реєстрації фізичних осіб приватними підприємцями та інше.

Станом на 01.11.2010 року через Дозвільний центр адміністратором було видано 33 документи дозвільного характеру.

В райдержадміністрації робоче місце державного реєстратора підключено до мережі Інтернет, що дає змогу здійснювати електронний обмін даними між органами влади для поставки на облік новостворених суб'єктів господарювання.

В ДПІ у Кам'янському районі щоденно здійснюється особистий прийом представників малого підприємництва та осіб, які мають бажання розпочати власний бізнес. Щомісячно проводяться семінари та заняття – тренінги для осіб, що перебувають на обліку в службі зайнятості на тему „Як відкрити власну справу” та семінари для суб'єктів господарювання, що перебувають на обліку в податковій інспекції.

Діє Громадська рада, до складу якої увійшли представники підприємницьких структур та органів виконавчої влади району.

Громадська рада надає практичну допомогу при проведенні семінарів для платників податків юридичних та фізичних осіб, обговорює законопроекти для вдосконалення податкового законодавства.

З метою фінансової підтримки суб'єктів малого бізнесу в районному бюджеті на 2010 рік були передбачені кошти в сумі 25,0 тис.грн.. В липні 2010 року в районній газеті „Трудова Слава” був оголошений конкурс бізнес-планів, заявок не поступало.

Переважно в питаннях фінансового забезпечення суб'єкти підприємництва користуються послугами 6 відділень банків, які надають послуги населенню, фізичним та юридичним особам по кредитах, депозитах.

Крім того, в районі зареєстровано і діють чотири кредитні спілки: „Союз-Кредит”, „Альянс”, „Фенікс” та „СЕД”.

Розвиток підприємництва в районі дає частково вирішити проблеми безробіття, зайнятості населення, створення додаткових робочих місць. Питання самозайнятості постійно обговорюється з безробітними на індивідуальних консультаціях, на семінарах з питань підприємницької діяльності. Ініціативні громадяни, які виявили бажання створити власну справу, мають змогу пройти навчання цільового призначення "Бізнес – планування і підприємництво”, де вони знайомляться з бізнес-плануванням, нормативно-законодавчою базою, що регулює підприємницьку діяльність. Самозайнятість роботою відбувається в основному за рахунок малого підприємництва. Даною послугою скористалися 23 особи з числа безробітних.

Одним із напрямків непрямого фінансування та підтримки малого підприємництва, є надання приміщень та обладнання, що знаходяться у комунальній власності територіальних громад в оренду підприємницьким структурам. В цьому напрямку передано в оренду майже все підвальне приміщення Будинку рад, значні площі в музичній школі, кінотеатр «Ювілейний», практикують передачу в оренду приміщень і в сільських радах. Крім того в районній газеті постійно друкується оголошення про наявність об'єктів, які пропонуються до продажу або здаються в оренду.

В райдержадміністрації створено базу даних робочих приміщень, виробничих потужностей та обладнання, яке надається в користування всім суб'єктам підприємництва.

Аналіз проведеної роботи свідчить, що у розвитку малого та середнього підприємництва мають місце ще ряд проблем, які на сьогодні ще залишаються невирішеними і актуальними. Зокрема:

- незадовільним залишається фінансовий стан малих підприємств;

- недостатність забезпечення суб'єктів малого бізнесу фінансово-
кредитними та інвестиційними ресурсами;

- нерозвиненість інфраструктури підтримки підприємництва (недостатня
кількість об'єктів інфраструктури, нерозвиненість ринку консалтингових
послуг, недостатній рівень професійної підготовки підприємців).

- вимагає поліпшення інвестиційний та бізнес-клімат району;

- розвиток інформаційної, інфраструктурної, кадрової мережі підтримки
малого підприємництва ще не у повній мірі відповідає потребам;

- обтяжливою залишається діюча дозвільна система, зокрема велика кількість адміністративних бар'єрів, що стримують становлення та
розвиток бізнесу (потреба в отриманні великої кількості дозволів та
погоджень, велика кількість та тривалість, недосконалість процедур
ліцензування, сертифікації).

Отже, дані проблеми обов'язково будуть враховані у Програмі.

2.2 Мета та завдання Програми

Головною метою Програми є комплексне вирішення питань підтримки розвитку малого підприємництва в районі, залучення його потенціалу до розв'язання соціально-економічних проблем району.

Для досягнення визначеної мети мають бути вирішені основні завдання Програми, а саме:

подальша реалізація основних засад державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та державної політики у сфері дозвільної системи;

консолідація діяльності органів влади і громадських об'єднань із захисту прав та інтересів малого бізнесу;

розвиток діючих кредитно-фінансових механізмів та впровадження нових фінансових технологій підтримки малого підприємництва, інвестиційна підтримка;

удосконалення ресурсної підтримки суб'єктів малого підприємництва;

розширення можливостей інформаційного забезпечення та спектру послуг шляхом розвитку інфраструктури підтримки підприємництва;

створення умов для підвищення якості та конкурентоспроможності продукції суб'єктів малого підприємництва;

залучення до підприємницької діяльності соціально вразливих верств населення, створення нових робочих місць.

2.3 Очікувані результати

Провадження політики щодо розвитку малого підприємництва сприятиме зміцненню його потенціалу, дозволить підвищити соціальну значимість малого бізнесу шляхом активного включення населення у процес покращення умов життя, створення нових робочих місць, збільшення рівня працевлаштування незайнятого населення, наповнення місцевого бюджету. Реалізація заходів Програми дозволить досягти протягом двох років збільшення:

кількості малих підприємств до 93 одиниць;

чисельності працюючих на малих підприємствах до 700 осіб;

кількості підприємців фізичних осіб до 960 осіб;

питомої ваги малого підприємництва у загальноміському обсязі
реалізованої продукції, робіт, послуг до 19,5 відсотків;

надходжень до всіх рівнів бюджетів до 17,3%.

І. Впорядкування місцевого регулювання

підприємницької діяльності

Визначальним напрямком роботи управлінь, відділів райдержадміністрації, міськсільвиконкомів, установ та організацій району для забезпечення виконання показників програми стане впорядкування і удосконалення регуляторної діяльності у сфері підприємництва та впорядкування державної політики у сфері дозвільної системи.

Буде здійснено комплекс організаційно-економічних та правових заходів щодо впровадження планування, погодження, прийняття та відслідкування контролю виконання регуляторних актів. На стадії підготовки проектів регуляторних актів передбачається забезпечити широку гласність, залучення громадських і профспілкових організацій до обговорення норм і правил підприємницької діяльності.

В основу регуляторної діяльності на рівні району буде покладено створення сприятливих умов для громадян, що бажають вести виробничо-економічну діяльність на власний розсуд, забезпечення свободи конкуренції, обмеження монополізму та бюрократизму.

Систематичне проведення телефонних „гарячих ліній” забезпечить зворотний зв'язок між органами влади, громадськими об'єднаннями та підприємцями.

Напрямками подальшого розвитку малого підприємництва в районі залишаються:

спрощення реєстраційних процедур і порядку видачі документів дозвільного характеру;

удосконалення механізмів оподаткування в рамках повноважень органів виконавчої влади і місцевого самоврядування в результаті перегляду нормативно-правових актів, направлених на впорядкування ставок єдиного і фіксованого податків, місцевих податків і зборів, вартості патентів, орендної плати, диференційованих в залежності від пріоритетних видів діяльності.

Заходи, спрямовані на удосконалення нормативно-правового регулювання сфери малого підприємництва, будуть сприяти врегулюванню взаємовідносин усіх рівнів влади і суб'єктів підприємницької діяльності.

ІІ. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва залишається одним із пріоритетних напрямків Програми.

Заходи даного розділу Програми спрямовані на створення в районі стабільної і гнучкої системи фінансово-кредитної підтримки, спрощення доступу суб'єктів малого підприємництва до кредитних та інвестиційних ресурсів. Для цього необхідно об'єднати фінансові можливості всіх джерел підтримки малого підприємництва в регіоні, зробити мале підприємництво привабливим для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій, створити оптимальні умови для ефективного цільового використання фінансових та інвестиційних ресурсів.

З метою розширення можливостей доступу суб'єктів малого підприємництва до ринку кредитних ресурсів передбачено ряд заходів за такими напрямками:

розширення прямих і непрямих форм фінансової підтримки малого підприємництва;

надання фінансової допомоги підприємцям регіональним фондом підтримки підприємництва по Черкаській області;

часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами банків, залученими суб'єктами малого підприємництва для реалізації інвестиційних проектів;

забезпечення раціонального підходу до реалізації принципів податкової політики, у тому числі для початкуючих підприємців;

залучення коштів вітчизняних та іноземних інвесторів;

поновлення банку даних щодо банківських та небанківських фінансово-кредитних установ з переліком їх послуг в сфері мікрокредитування та забезпечення доступу до інформації представників малого підприємництва.

Продовжиться цільове надання фінансової підтримки шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності, а також надання дотацій роботодавцям, які забезпечують працевлаштування безробітних на додаткові робочі місця.

ІІІ. Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування

інфраструктури малого підприємництва

В ході реалізації завдань програми розвитку малого підприємництва на 2011-2012 роки передбачається здійснити та розвивати наступні заходи щодо ресурсного забезпечення цього сектору економіки району:

- у районі створені та постійно доповнюються фонди вільних виробничих приміщень та обладнання, які належать до комунальної власності територіальних громад, для передачі їх в оренду підприємницьким структурам ;

- передбачається передавати підприємницьким структурам об'єкти незавершеного будівництва, у тому числі житлові будинки, а також залучати малі підприємства будівельної галузі до реалізації програм молодіжного та сільського будівництва за участю банків, як гарантів фінансування цих програм. Передача об'єктів та приміщень буде здійснюватись виключно на конкурсних засадах.

Установи інфраструктури підтримки підприємництва, громадські приймальні, "гарячі лінії” продовжать роботу щодо надання консультативної, інформаційної, методичної та іншої допомоги суб'єктам малого бізнесу з питань ведення підприємницької діяльності. В цьому напрямку будуть використовуватись можливості радіомовлення і преси, продовжуватимуть діяти постійні тематичні рубрики в засобах масової інформації.

З метою підвищення кваліфікації суб'єктів малого підприємництва щодо ведення бізнесу і регуляторної політики, обміну досвідом, залучення фінансових ресурсів в сферу малого підприємництва передбачається проведення семінарів, тренінгів, конкурсів та інших заходів.

Значна увага буде приділятись сприянню професійній орієнтації, формуванню підприємницьких навичок та ініціатив молоді, підготовці кваліфікованих працівників за професіями, які сприяють самозайнятості та започаткуванню власної справи.

ІV. Інноваційно-інвестиційні проекти та пілотні програми

У рамках заходів Програми передбачається реалізація двох інвестиційних проектів:

- розширення виробничих площ ПП Довгань Т.І. (виробництво хліба та хлібобулочних виробів);

- реконструкція тваринницьких приміщень с.Тимошівка (відтворення високо про-дуктивних пород свиней на базі підприємства ТОВ «Агро Плюс 2006»).

Заходи

з реалізації програми розвитку малого підприємництва в Кам`янському районі на 2011 – 2012 роки

І. Впорядкування місцевого регулювання підприємницької діяльності

№ з/п

Заходи

Виконавці

Термін виконання

Джерела фінансування

Вартість (тис.грн.)

Очікуваний результат

1

3

4

5

6

7

8

1.

1.1. Затвердити плани діяльності з підготовки регуляторних актів та план-графіки відстеження результативності регуляторних актів

Місцеві регуляторні органи

Щорічно до 15 грудня

Кошти виконавців

В межах кошторису

Передбачуваність регуляторної діяльності

1.2. Здійснювати розробку, публічне обговорення проектів регуляторних актів, аналіз їх регуляторного впливу з обов'язковим залученням предста­вників громадських об'єднань підприємців

Місцеві регуляторні органи

Постійно

-//-

-//-

Підвищення ролі громадськості у процесі прийняття рішень органами влади

1.3. Забезпечити оприлюднення:

планів діяльності з підготовки регуляторних актів та змін до них;

проектів регуляторних актів;

аналізу їх регуляторного впливу;

звітів про відстеження результативності регуляторних актів

Погодження з Представництвом Держкомпідприємництва у м.Києві проектів регуляторних актів відповідно до Закону України

Місцеві регуляторні органи

-//-

-//-

-//-

Забезпечення гласності, відкритості та прозорості регуляторної діяльності

1.4. Продовжити проведення навчальних семінарів для працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з питань:

реалізації державної регуляторної політики;

удосконалення дозвільної системи

Представництво Держкомпідприємництва у м.Києві

Головне управління інвестиційно-інноваційної політики, підприємництва та зовнішніх зносин облдержадміністрації

2011-2012 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису

Підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади з питань розвитку підприємництва

1.5. Передбачити в місцевому

бюджеті фінансування заходів щодо реалізації державної регуляторної політики

Фінансове

управління райдержадміністрації

Міськвиконком

Під час

формування місцевих бюджетів

Під час

внесення змін до районного бюджету

Необхідно

2011 – 1,5

2012 – 1,5

Фінансове

забезпечення заходів реалізації регуляторної політики

2

2.1. Активізувати співпрацю з громадськими об'єднаннями підприємців щодо вирішення актуальних питань розвитку малого підприємництва, оподаткування шляхом проведення нарад, зустрічей, засідань "круглих столів”, обміну інформацією тощо

Відділ економіки

райдержадміністрації

Міськвиконком

Державна податкова інспекція у Кам'янському районі

Громадські об'єднання підприємців (за згодою)

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Створення сприятливого середовища для розвитку підприємництва

2.2 Забезпечити регулярне проведення засідань координаційної ради з питань розвитку підприємництва

Відділ економіки райдержадміністрації

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Оперативне вирішення

проблемних питань суб'єктів підприємництва

2.3. Запровадити моніторинг діяльності державного реєстратора та Дозвільного центру

Відділ економіки райдержадміністрації, державний реєстратор, юридичний відділ апарату райдержадміністрації

Щоквар-

тально

Кошти виконавців

-//-

Відслідковування

ефективності діяльності державного реєстратора та Дозвільного центру

2.4. Забезпечити участь представників місцевих дозвільних органів у роботі Дозвільного центру з видачі документів дозвільного характеру

Юридичний відділ апарату райдержадміністрації

Постійно

-

-

Спрощення процедури отримання дозвільних документів

2.5. Забезпечити функціонування „гарячих ліній”, „громадських приймалень” для суб'єктів малого підприємництва

Відділ економіки, юридичний відділ апарату райдержадміністрації

Державна податкова інспекція у Кам'янському районі

Кам”янський районний центр зайнятості

Постійно

Кошти виконавців

-//-

Забезпечення системи зворотного зв'язку між місцевою владою і представниками бізнесу в процесі удосконалення нормативно-правового поля для підприємництва

2.6. Активізувати діяльність громадської ради при державній податковій інспекції у Кам'янському районі

Державна податкова інспекція у Кам'янському районі,

Громадські об'єднання підприємців (за згодою)

Постійно

Кошти виконавців

-//-

Оперативне вирішення проблемних питань щодо оподаткування, забезпечення засад відкритості та гласності

2.7. Організувати проведення з громадськими спілками підприємців спільних тематичних опитувань та анкетування платників податків щодо відкритості податкових органів, компетентності та ефективності роботи окремих підрозділів, актуальних питань діяльності органів Державної податкової служби та податкового законодавства.

Державна податкова інспекція у Кам'янському районі

Громадські об'єднання підприємців (за згодою)

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Оперативне вирішення проблемних питань з питань оподаткування та взаємовідно-

син

2.8. Забезпечити регулярне проведення засідань районної галузевої координаційної ради підприємців у сфері промисловості та районної галузевої координаційної ради підприємців у сфері сільського господарства

Відділ економіки райдержадміністрації

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Оперативне вирішення проблемних питань суб'єктів підприємництва

II. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва

№ з/п

Заходи

Виконавці

Термін виконання

Джерела фінансування

Вартість (тис.грн.)

Очікуваний результат

1

3

4

5

6

7

8

1

1.1Передбачати в місцевих бюджетах обсяги коштів на підтримку малого підприємництва, у тому числі на часткове відшкодування відсоткових ставок за кредитами залученими СМП для реалізації інвестиційних проектів.

Фінансове управління райдержадміністрації,

відділ економіки райдержадміністрації

Під час формування районного бюджету

Місцевий бюджет

Прогноз:

2011 –

30,0

2012 – 40,0

Покращення фінансового становища суб'єктів малого бізнесу

1.2. Надавати фінансову допомогу суб'єктам малого підприємництва через регіональний фонд підтримки підприємництва по області з обов'язковим висвітленням інформації щодо розподілу виділених коштів

Відділ економіки райдержадміністрації

Регіональний фонд підтримки підприємництва по Черкаській області

2011-2012 роки

Обласний бюджет

Регіональний фонд підтримки підприємництва по Черкаськійобласті

Прогноз:

2011 – 50,0

2012 – 70,0

-//-

1.3. Запровадити моніторинг ефективності використання суб'єктами малого підприємництва отриманих бюджетних коштів

Фінансове управління, відділ економіки райдержадміністрації

Регіональний фонд підтримки підприємництва по Черкаській області

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Забезпечен-

ня раціона-

льного використан-

ня коштів

1.4. Здійснювати одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності та дотацій роботодавцям на створення додаткових робочих місць

Районний центр зайнятості

Постійно

Кошти Фонду загально

обов'язко-вого соціально-го страхуван-ня на випадок безробіття

Прогноз:

2011 – 100,0

2012 – 110,0

Забезпечення самозайня-

тості населення,

стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць

1.5. Готувати та надавати обґрунтовані пропозиції органам місцевого самоврядування щодо перегляду ставок єдиного і фіксованого податків, вартості патентів, місцевих податків і зборів а також встановлення пільг щодо орендної плати з метою активізації малого підприємництва в пріоритетних видах (галузях) економіки, територій та для окремих категорій підприємців

Державна податкова інспекція у Кам'янському районі

міськ- сільвиконкоми

Громадські організації підприємців

(за згодою)

При не обхід-ності

Кошти виконавців

В межах кошторису

Стимулювання суб'єктів підприєм-

ництва

1.6. Поновлювати банк даних щодо банківських та небанківських фінансово-кредитних установ з переліком їх послуг в сфері мікрокредитування та забезпечити доступ до інформації для представників малого бізнесу

Відділ економіки райдержадмі-

ністрації

Постійно

Кошти виконавців

-//-

Спрощення доступу до кредитних ресурсів

2

2.1. Залучати суб'єктів малого підприємництва до участі у різного роду інвестиційних заходах, зокрема:

щорічному інвестиційному форумі "Інвестиційні можливості Черкащини”;

Всеукраїнській акції "Барвиста Україна”

Відділ економіки райдержадмі-

ністрації

Щорічно

Кошти виконавців

-

Популяри-

зація інвестицій-ного потенціалу регіону

2.2. Здійснювати відбір інвестиційних бізнес- проектів суб'єктів малого підприємництва, реалізація яких можлива за рахунок відшкодування відсоткових ставок за банківськими кредитами. Передбачити кошти для відшкодування відсоткових ставок.

Відділ економіки райдержадмі-

ністрації

фінансове управління райдержадмі-

ністрації

Постійно

При внесенні змін до районного бюджету

Прогноз 2011 – 1,0

2012 – 1,5

Активізація інвестицій-ної діяльності суб'єктів малого бізнесу

2.3 Надавати допомогу підприємцям у підготовці та розробці інвестиційних проектів

Відділ економіки райдержадміністрації

При потребі

Активізація інвестиційної діяльності суб'єктів малого підприємництва

IІІ. Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури розвитку малого підприємництва

№ з/п

Заходи

Виконавці

Термін виконання

Джерела фінансування

Вартість (тис.грн.)

Очікуваний результат

1

3

4

5

6

7

8

1

1.1. Забезпечити відкритий доступ суб`єктів малого підприємництва до інформації про державне і комунальне майно, об'єкти незавершеного будівництва, земельні ділянки, які пропонуються до продажу або передачі в оренду на конкурсних засадах.

Відділ економіки райдержадміністрації

районний відділ земельних ресурсів

міськсільвиконкоми

Постійно

Кошти виконавців

В межах кошторису

Прозорість приватизаційних процесів та управління державним та комунальним майном

1.2. Забезпечувати новостворені малі сільськогосподарські підприємства та фермерські господарства земельними ділянками із земель запасу для здійснення ними підприємницької діяльності

Районний відділ земельних ресурсів

міськсільвиконкоми

Постійно

Кошти виконавців

-//-

Розвиток малого підприємництва в сільській місцевості

1.3. Організовувати та проводити наради, семінари, засідання "круглих столів” щодо обговорення механізмів впровадження кластерної моделі розвитку економіки в районі

Відділ економіки райдержадміністрації

2011-2012 роки

Кошти виконавців

-//-

Підвищення ефективності взаємодії підприємницького сектору, конкурентоздатності регіону

1.4. Проекти нормативних документів райдержадміністрації, що мають ознаки регуляторного акта, приймати відповідно до норм та положень Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та погоджувати з представництвом Держкомпідприємництва в м.Києві

Управління та відділи райдержадміністрації

Постійно

-

-

Контроль за дотриманням Закону України при прийнятті проектів нормативних документів, що мають ознаки регуляторного акта

1.5. Надавати інформаційно – консультативні та методологічні послуги суб'єктам малого підприємництва, із застосуванням різних форм та методів, щодо:

державної реєстрації юридичних і фізичних осіб-підприємців;

видачі документів дозвільного характеру;

податкового законодавства;

захисту економічної конкуренції;

організації інноваційної діяльності;

розвитку франчайзингових відносин;

правил, норм, стандартів та інших умов ведення підприємницької діяльності

Відділ економіки,

державний реєстратор,

юридичний відділ апарату райдержадміністрації,

ДПІ в Кам'янському районі

Постійно

Кошти виконавців

-

Інформаційна підтримка малого підприємництва з питань започаткування та ведення бізнесу

1.6. Забезпечити участь суб'єктів малого підприємництва в районному конкурсі бізнес-планів;на звання "Кращий роботодавець року”

Відділ економіки,

управління праці і соціального захисту населення райдержадміністрації

Кошти виконавців

в межах кошторису

Стимулювання суб'єктів малого бізнесу

1.7. Забезпечити висвітлення в засобах масової інформації хід реалізації державної політики щодо розвитку та підтримки малого підприємництва в районі, виробничої діяльності суб'єктів підприємництва, їх досвіду, благодійництва та спонсорства

Відділ економіки райдержадміністрації, районна газета «Трудова Слава»

Постійно

Кошти виконавців

-

Відкритість діяльності органів виконавчої влади щодо розвитку малого підприємництва,

поширення досвіду суб'єктів малого підприємництва

1.8. Залучати суб'єктів малого підприємництва до участі у міжнародних, міжрегіональних, місцевих виставках-ярмарках

Відділ економіки райдержадміністрації

Постійно

Кошти виконавців

-

Підтримка місцевого товаровиробника, сприяння у пошуку ділових партнерів

1.9. Здійснити заходи щодо організації та проведення професійного свята "День підприємця”

Відділ економіки райдержадміністрації,

міськсільвиконкоми,

Громадські організації підприємців (за згодою)

Щорічно

Кошти виконавців

2011 – 1,5

2012 – 1,5

Формування позитивної суспільної думки про мале підприємництво

2

2.1 Подальше формування інфраструктурної мережі фінансово-кредитної підтримки малого бізнесу шляхом сприяння створенню кредитних спілок

Відділ економіки райдержадміністрації

Постійно

Кошти виконавців

-

Розширення форм фінансового забезпечення суб'єктів малого бізнесу

3

3.1. Активізувати профорієнтаційні заходи з питань організації безробітними підприємницької діяльності. Забезпечити участь безробітних у тематичних семінарах з питань організації власного бізнесу

Районний центр зайнятості

Постійно

Кошти Фонду загально

обов'язкового соціального страхування на випадок безробіття

В межах кошторису

Зниження рівня безробіття в районі

3.2. Залучати безробітних на курси цільового призначення з бізнес-планування

Районний центр зайнятості

Постійно

-//-

-//-

-//-

4

Забезпечити погодження з територіальним відділенням Антимонопольного комітету України проектів рішень, програм, які можуть вплинути на конкуренцію, зокрема щодо створення суб'єктів господарювання, встановлення і зміни правил їх поведінки на ринку, або такі, що можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних ринках

Відділ економіки райдержадміністрації

При розробці відповідних проектів рішень

Кошти виконавців

-

Формування повноцінного конкурентного середовища

ІV. Інноваційно-інвестиційні проекти та пілотні програми
№ з/п
Заходи
Виконавці
Термін виконання
Джерела фінансування
Вартість (тис.грн)
Очікуваний результат
1
3
4
5
6
7
8
1
Розширення виробничих площ ПП Довгань Т.І. (виробництво хліба та хлібобулочних виробів)
ПП Довгань Т.І.
2011-2012 роки
Кошти власника та кредитні ресурси
300,00
Початкова потужність 1,5 тонн хліба на добу із подальшим збільшення потужностей до 4 тонн хіба та хлібобулочних виробів на добу, враховуючи потреби району.
Це забезпечить продовольчу безпеку населення району, створення 10 нових робочих місць із гідною заробітною платою.
2
Реконструкція тваринницьких приміщень с.Тимошівка
(відтворення високо про-дуктивних пород свиней на базі підприємства ТОВ «Агро Плюс 2006»)
ТОВ „Агро плюс-2006”
2011-2012 роки
Кошти власника
2000,00
Початкова проектна потужність – 48 шт. основних свиноматок із щоріч-ним збільшенням поголів'я до 1,5 тис. племінних свинок. Це забезпе-чить продовольчу безпеку населення району, створення 5 нових робочих місць із гідною заробітною платою.

 

 
 
Категорія: Районні програми | Переглядів: 638 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Хостинг від uCoz